مدیر عامل Nvidia می‌گوید که او آماده است تا از اینتل برای ساخت تراشه استفاده کند.

چند سال طول خواهد کشید، و مذاکرات زیادی صورت خواهد گرفت، اما روابط بین اینتل و Nvidia می‌تواند به تسهیل مسائل تامین پردازنده کمک کند.

این گفته قدیمی ها که می‌گوید “بدبختی باعث ایجاد دوستان عجیب و غریب می‌شود” درست است و Nvidia می‌گوید که در حال حاضر مایل به هم‌کاری با شرکت اینتل برای تولید چیپست خود است.

مدیر عامل Nvidia، جن – هان هوانگ، هنگامی که از او خواسته شد، این خبر را در یک تماس مطبوعاتی اعلام کرد.

هوانگ در مورد دلایل این تصمیم مهم گفت برای متنوع کردن زنجیره تامین شرکت، که به TSMC برای تولید تراشه وابسته است، و TSMC هم با دریافت سفارشات بیش از حد توان تولید که در یک منطقه از جهان که از نظر سیاسی ناپایدار است یعنی (‏تایوان)‏ میباشد.

وی اضافه کرد که شرکت Nvidia به این واقعیت رسیده است که باید زنجیره تامین قطعات خود را گشترش دهد.برای مدتها، این دو شرکت در مقایسه با شرکت‌های اپل و مایکروسافت در دهه ۹۰، روابط بسیار جالبی در سیلیکون ولی داشتند.

هوانگ افزود ” مدل‌های کسب‌وکار باید همسو باشند.ظرفیت باید همسو باشد.فرآیند عملیات و ماهیت دو شرکت باید همسو باشند.این کار زمان زیادی می‌برد و به بحث‌های عمیق و عمیق زیادی نیاز دارد.او گفت: ” این واقعا در مورد ادغام زنجیره‌های تامین است.”

اینتل یک طرح IDM مشابه را در حدود یک دهه پیش تحت نظر مدیر عامل سابق برایان کرزانیچ امتحان کرد، و تقریبا همه چیز را اشتباه انجام داد.برای شروع، اینتل تمایلی به بهبود فرآیند تولید برای رفع نیازهای مشتری نداشت.مشتریان یا باید از همان فرآیند تولید که اینتل استفاده می‌کرد استفاده می‌کردند یا به جای دیگری می‌رفتند، و اغلب آن‌ها به جای دیگری می‌رفتند، زیرا همه تراشه‌ها یک‌سان ساخته نمی‌شدند.اینتل تنها مشتریان بزرگ می‌خواست، نه بازیگران کوچک‌تر، و نه تراشه‌های کم‌قدرت کوچک با قیمت‌های پایین، زیرا آن‌ها پول کمتری می‌آورند.

نتیجه اجتناب‌ناپذیر بود: سقوط و سوختن.

مدیر عامل اینتل پت گلسینجر در حال استخدام افرادی است که تجربه کار ساخت را دارند و تمایل خود را برای سفارشی کردن فرآیندهای ساخت برای مشتریان نشان می‌دهند.

داشتن یک غول ساخت مانند اینتل که به زنجیره تامین کمک می‌کند، بدون شک به کاهش کمبود بخش‌هایی که صنعت فن‌آوری را به ستوه آورده‌است، کمک خواهد کرد، اگرچه یک شبه اتفاق نخواهد افتاد.

اینتل ۲۰ میلیارد دلار در آریزونا سرمایه‌گذاری می‌کند، اما تا سال ۲۰۲۴ اجرایی نخواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *