اضافه شدن قابلیت‌های سوئیچینگ اینترپرایز برای سوئیچ‌های صنعتی سیسکو

خلاصه خبر:

  • سیسکو محصولات جدیدی را به خانواده Catalyst 9000 اضافه می‌کند تا اطمینان، امنیت و مقیاس‌پذیری در محیط های صنعتی و غیر سرپوشیده افزایش پیدا کند. به عنوان مثال در صنایع ماشین‌کاری، نفت و گاز، راه‌سازی و حمل و نقل ریلی.
  • Catalyst IE9300 سوئیچ صنعتی جدیدی است که بیشترین امکانات را ارائه خواهد کرد. این محصول جدید به طور ویژه حوزه‌های فناوری اطلاعات و فناوری عملیات را هدف قرار داده است تا عملیات‌های شبکه اتوماتیک شوند و مدل امنیتی Zero Trust به محیط‌های عملیاتی هم راه پیدا کند. این سوئیچ دارای قابلیت‌هایی مانند تعداد پورت بالا، امکان stacking و مدیریت متمرکز است.
  • همچنان که شرکتهای اشنایدر و WWT در حال گسترش استفاده از شبکه برق هوشمند هستند تا ضریب اطمینان شبکه های برق افزایش پیدا کند، امکانات سوئیچ‌های صنعتی اینترپرایز نیز برای پایدار و مقاوم ماندن پست های برق بیش از پیش احساس می‌شود.

 

سیسکو با استفاده از پردازنده‌های UADP خانواده سوئیچ‌های Cisco Catalyst 9000 را گسترده‌تر کرد. نتیجه‌ی این اقدام سیسکو امکان استفاده از قابلیت‌های سوئیچینگ اینترپرایز در سوئیچ‌های صنعتی است. سوئیچ هایی که برای صنایع و محیط های مختلفی مانند صنایع نفت و گاز، راه‌سازی و حمل و نقل ریلی مناسب‌سازی شده‌اند.

استفاده از راهکارهای اتصال متنوع‌تر در صنایع مختلف رشد بسیار زیادی داشته است. شرکت‌های صنعتی به دنبال افزایش کارایی، بهبود ایمنی محیط کار، افزایش چابکی و ایجاد شرایطی بهتر برای دورکاری هستند. با توجه به تغییرات دنیای صنعت، دنیای فناوری اطلاعات(IT) هم باید سطح امنیت و امکانات را افزایش دهد تا بتواند پاسخگوی نیازهای جدید دنیای فناوری عملیات(OT) باشد.

راهکارهای یکپارچه تعادل را در دنیای IT و OT‌ برقرار خواهد کرد

به استناد گزارش گارتنر، “بیشتر مدیران IT مسئول تصمیم‌گیری برای سیستم‌های صنعتی نیز هستند، ۸۲ درصد مدیران IT اعلام کرده‌اند که در سه سال گذشته مسئولیت آنها در سیستم های OT افزایش داشته است. ۸۹ درصد نیز اعلام کرده‌اند که این روند افزایشی تا سه سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.” 

تعامل و رابطه IT و OT بیش از قبل شده است و به ابزارهای مشترکی نیاز دارند تا شبکه را گسترده‌تر و ایمن کنند. اتوماسیون، تقسیم‌بندی امور و قابلیت‌هایی که باعث می‌شوند تا به طور مداوم مشکلات شناسایی و حل شوند، به نکته‌ای کلیدی برای موفقیت تبدیل شده است. این قابلیت‌ها به طور گسترده‌ای در بخش های اینترپرایز شبکه پیاده شده‌اند، اما در شبکه‌های صنعتی هنوز فراگیر نیستند. بدون استفاده از قابلیت های اینترپرایز در زیرساخت شبکه، منابع هر دو بخش IT و OT به مقدار زیادی استفاده خواهد شد و گسترش و نگه‌داری شبکه را به خطر خواهد انداخت.

به راهکارهای جدیدی نیاز است تا دستگاه‌های صنعتی جدید به شبکه ملحق شده و امنیت بالایی هم داشته باشند. برای پرکردن این خلاء سوئیچ صنعتی Cisco Catalyst Industrial Ethernet 9300 قابلیت‌ های اینترپرایز شبکه را با پروتکل‌ های صنعتی هماهنگ می‌کند. این سوئیچ مخصوص محیط های سخت و خشن صنعتی ساخته شده است، راهکاری واقعا یکپارچه برای IT و OT برای تضمین موفقیت تجاری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *