برترین سرورهای رک سال 2021

امروزه بازار سرورهای رک در اختیار چند شرکت محدود بوده و همین مسئله باعث شده تا رقابت در این حوزه کمی سخت شود. طبق گزارش گارتنر، سه ارائه دهنده برتر این حوزه برندهای Dell EMC، HPE و IBM هستند که تقریباً 43 درصد از فروش در بازار را در اختیار دارند. همچنین سایر فروشندگان این حوزه عبارتند از Lenovo، Huawei و Inspur که در این بین سه شرکت Cisco، Fujitsu و Oracle نیز در تلاش اند تا سرورهای رک منحصر به فرد و با کارایی بالا را تولید کنند.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با برترین سرور های رک سال 2021 آشنا کرده و در رابطه با این دسته از محصولات اطلاعات جامع و کاملی را ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

Cisco UCS C240 ​​M6

Cisco UCS C240 ​​M6 جدیدترین مد اضافه شده به سرورهای سری C سیسکو  با پردازنده نسل سوم AMD EPYC است. Cisco UCS C240 ​​M6 دارای 32 اسلات DIMM، 8ترابایت ظرفیت، کنترل RAID و یک درایو M.2  داخلی است.

C240 M6 یک دو سوکت و 2RU  دارد و به منظور انجام محاسبات با کارایی بالا از مدل قبلی خود عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. این ارتقاء شامل محدوده‌های اضافی ظرفیت DDR4 DIMM، هشت اسلات PCIe 4.0، 28 اسلات رابط ذخیره سازی تا 960 گیگابایت برای گزینه‌های بوت M.2 و پشتیبانی از حداکثر پنج پردازنده گرافیکی است. لازم به ذکر است که چهارمین و جدیدترین نسل PCI express دو برابر سریع تر از PCIe 3.0 با سرعت انتقال داده 16 GT بر ثانیه است.

این سرور برای مجموعه‌ای از وظایف از جمله ذخیره سازی، برنامه‌های کاربردی فشرده مخصوص ورودی و خروجی و محاسبات با کارایی بالا گزینه مناسبی است. برای سازمان‌های کوچک، Cisco UCS C240 ​​M6 گزینه خوبی به شما می‌رود.

Dell EMC PowerEdge R750

Dell EMC PowerEdge R750 در حال حاضر به عنوان پرچمدارسری هایEMC PowerEdge  شرکت دل است که در آن شاهد ارائه 24 درایو‌های NVMe و هشت PCIe 4.0 اسلات برای توان عملیاتی بیشتر هستیم. مشخصات این سرور رک شامل دو پردازنده نسل سوم اینتل زئون مقیاس پذیر است که در مجموع 80 پردازنده دارد. برای حافظه نیز در PowerEdge R750  شاهد 32 اسلات DIMMتا ظرفیت 8 ترابایت هستیم و می‌تواند شش نوع دیسک مختلف را در آن قرار دهید.

PowerEdge R750 که برای مدیریت کارهای سخت مثل تجزیه و تحلیل پایگاه داده و هوش مصنوعی مناسب بوده و همچنین می‌توان از آن برای مجازی سازی و یادگیری ماشین استفاده کرد. شرکت Dell اعلام کرده که این سرور رک، یک گزیه بهینه برای افزایش عملکرد و شتاب برنامه‌ها است.

Fujitsu PRIMERGY RX4770 M5

با شریک فوجیتسو همچنان به فعالیت در حوزه تولید سرور ادامه می‌دهد و در همین راستا شاهد رونمایی از تراشه‌های UltraSparc سازگار با Solaris در سپتامبر 2020 از سوی این شرکت بودیم. در حال حاضر، سری سرورهای PRIMERGY فوجیتسو آخرین نسل پردازنده‌های Intel Xeon را ارائه می‌دهتد.

Fujitsu PRIMERGY RX4770 M5 دارای چهار سوکت با استفاده از پردازنده‌های Xeon 3 Intel نسل است. این سرور با ارائه 28 هسته در هر سوکت و 12 اسلات DIMM در هر CPU، می‌تواند تا 15 ترابایت حافظه را در خود نگه دارد.

Fujitsu PRIMERGY RX4770 M5 یک سرور رک انعطاف پذیر است و با دوازده سیستم عامل برای انتخاب و 3 سال ضمانت به بازار عرضه شده است. تخصیص دیسک‌های ذخیره سازی شامل 16 اسلات عمومی برای حداکثر 6 آداپتور NVMe و 8 اسلات PCIe 3.0 از دیگر ویژگی‌های Fujitsu PRIMERGY RX4770 M5 است.

سازمان‌هایی که به دنبال سرورهای مقیاس پذیر و قابل ارتقا هستند، می‌توانند به سراغ Fujitsu PRIMERGY RX4770 M5 آمده و این محصول را خریداری کنند.

HPE Proliant DL380 Gen10

HPE Proliant DL380  مدت‌ها است که یک سرور محبوب در بازار بوده و قابلیت اطمینان بالا، عملکرد عالی و ویژگی‌های فراوان از مهم ترین دلایل محبوبیت این سرور رک است. در جدیدترین نسخه از این محصول یعنی HPE Proliant DL380 Gen10  شاهد استفاده از پردازنده‌های بهتر، حافظه بیشتر، پورت‌های NVMe و شبکه قوی تر هستیم. بهبودهای قابل توجه در این سرور رک شامل اضافه شدن دو پردازنده نسل دوم Intel Xeon Scalable است که عملکرد را 60٪ و 27٪ در هسته‌ها افزایش می‌دهد.

این سرور رک برای پایگاه‌های داده، تحلیل‌ها و برنامه‌های کاربردی حیاتی به خوبی عمل می‌کند. قابلیت اطمینان بالا، سرویس دهی فوق العاده، در دسترس بودن، گزینه‌های GPU و پشتیبانی از سرور ویندوز از مهم ترین ویژگی‌های موجود در HPE Proliant DL380 Gen10 است.

Huawei FusionServer Pro 2288H V5

یکی از بزرگترین شرکت‌های حوزه فناوری در چین، هوآوی است که در سال 1987 تأسیس شد و در طی سال‌ها رشد سریعی را تجربه کرده است. محصول جدید این شرکت در طبقه بندی رک سرور Huawei FusionServer Pro 2288H V5 نام دارد. این محصول با توجه به سوکت‌های انعطاف پذیری که دارد برای مجموعه‌ای از وظایف سنگین گزینه مناسبی است. شما می‌توانید از پردازش کلان داده‌ها گرفته تا پایگاه داده و یا محاسبات ابری را با استفاده از Huawei FusionServer Pro 2288H V5 انجام دهید، همچنین این سرور برای کارهای روزمره گزینه مناسبی است و مصرف برق را تا 15 درصد بدون تغییر در عملکرد کاهش می‌دهد.

ویژگی برجسته Huawei FusionServer Pro 2288H V5 در دسترس بودن آن به درایوهای اکسپرس NVM است. این محصول با 12 ماژول حافظه پایدار Intel Optane می‌تواند تا 7.5 ترابایت ظرفیت حافظه داخلی را در اختیار شما قرار دهد و همچنین در آن شاهد استفاده از 10 اسلات PCIe 3.0 هستیم.

IBM Power System S922

IBM Power System S922 کاملا متفاوت از تمام رک‌هایی است که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم. IBM Power System S922 برای سازمان‌هایی که به یک سرور انعطاف پذیر و مجهز به ابر نیاز دارند به عنوان بهترین گزینه شناخته می‌شود. این سرورها قدرت پردازشی درجه یک و حداکثر 4 ترابایت حافظه را ارائه می‌کنند که اجرا برنامه‌های ابری، تجزیه و تحلیل و سایر برنامه‌های سنگین را آسان می‌کنند.

Power System S922 همچنین شامل پانزده اسلات PCIe 4.0 و دو اسلات ماژول U.2 برای امکان توسعه سرور رک است.

Inspur NF8480

شرکتInspur یکی از اولین سازمان‌هایی بود که در چین ساخت سرور را شروع کرد. از اواخر سال 2020، این شرکت از نظر درآمد در حوزه فروش سرور رک، رتبه 3ام دنیا را در اختیار گرفت.

جدیدترین محصول این شرکت Inspur NF8480 است. این سرور دارای چهار سوکت برای محاسبات با کارایی بالا برای انجام کارهای مربوط به هوش مصنوعی و استنتاج یادگیری عمیق است. همچنین در آن 50 اسلات برای درایوهای SAS، SATA و NVMe وجود دارد. همچنین این سرور دارای 19 اسلات برای درایوها PCIe 3.0است. در این محصول شاهد اضافه شدن 24 حافظه اینتل Optane Persistent سری 200 با ظرفیت کل حافظه 7.5 ترابایت هستیم.

Lenovo ThinkSystem SR630

اگر به دنبال یک سرور پیشرفته با ظرفیت حافظه حداکثری 7.5 ترابایت هستید و به دنبال سروری با ظرفیت ذخیره سازی 123 ترابایت  می‌گردید، Lenovo ThinkSystem SR630 گزینه عالی برای شما خواهد بود.

در تست‌های انجام شده برای برنامه‌های کاربردی محاسباتی تک رشته ای، Lenovo ThinkSystem SR630 امتیاز بسیار خوبی را کسب کرده و به همین دلیل این محصول برای اکثر شرکت‌های بزرگ گزینه خوبی به حساب می‌آید.

Lenovo ThinkSystem SR630 مجهز به جدیدترین پردازنده هایIntel Xeon، گزینه‌های توسعه I/O انعطاف پذیر، چهار اسلات PCIe 4.0 و چهار درگاه NVMe است. همچنین این سرور می‌تواند هزینه‌های مصرف انرژی را نسبت به مقدار توان محاسباتی خود پایین نگه دارد.

Oracle Server X8-2

سرورهای سری Oracle Server X8 جدیدترین خط صنعتی سرورهای x86 شرکت اوراکل است. Oracle Server X8-2 محصول جدید در این سری است که به طور خاص یک ماژول فشرده بوده که تا 64 ترابایت حافظه و 51.2 ترابایت فضای ذخیره سازی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای علاقه مندان شرکت اوراکل، Oracle Server X8-2 یک گزینه عالی است، چرا که  این محصول طیف گسترده‌ای از بسته‌های سخت افزاری و نرم افزاری اوراکل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برخلاف نسل قبلی یعنی Oracle Server X7-2 که از پردازنده‌های نسل اول Intel Xeon Scalable استفاده می‌کرد، Oracle Server X8-2  بر اساس پردازنده‌های پلاتینیوم و نسل دوم اینتل Xeon Scalable ساخته شده است. این ارتقا باعث افزایش محبوبیت شده است.

Dell EMC PowerEdge R840

Dell EMC PowerEdge R840 یکی دیگر از برترین سرورهای رک سال 2021 است که یک ارتقاء بزرگ را نسبت به قبلی محصولات شرکت Dell ارائه می‌دهد. Dell EMC PowerEdge R840 دارای چهار پردازنده نسل دوم Intel Xeon، 24 درایو NVMe است. همچنین Dell EMC PowerEdge R840 می‌تواند از دو GPU برای تسریع بار کاری پشتیبانی کند. این سرور به نسبت نسخه‌های قبلی سرور رک‌های شرکت Dell حافظه بیشتری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر به دنبال یک سرور هستید که می‌تواند بارهای کاری پیچیده تر را اجرا کرده و یا چندین برنامه مجازی را مدیریت کند، Dell EMC PowerEdge R840 یک گزینه عالی است.

HPE Proliant DL325 Gen10

HPE PROLIANT DL325 Gen10  محصول جدید تولید شده توسط شرکت HPE است. HPE Proliant DL325 Gen10 به نسبت نسل قبلی خود عملکردی 2 برابری را ارائه می‌دهد. HPE Proliant DL325 Gen10 برای سازمان‌هایی که بدون خرید یک پردازنده دوگانه، قصد دارند تا فرآیندهای پیچیده‌ای را مدیریت کنند، گزینه مناسبی است.

HPE Proliant DL325 Gen10 یک پلتفرم مبتنی بر نسل دوم AMD EYPC است که امنیت کافی را برای رفع نیازهای سازمانی ارائه می‌دهد. حافظه این سرور در قالب 64 گیگابایت RDIMM است که تا 2 ترابایت حافظه را پشتیبانی می‌کند. این دستگاه دارای مصرف کم انرژی کم بوده و در آن شاهد 8 درایو NVM، دو اسلات PCIe 3.0 و گزینه‌های شبکه هستیم.

IBM Power System E980

IBM Power System E980 محصول دیگر شرکت IBM است که یک سرور قدرتمند به حساب می‌آید. این محصول یک گزینه ایده آل برای اجرا برنامه‌های کاربردی در مقیاس بزرگ است. این سرور دارای لیست کاملی از ویژگی‌های مربوط به افزایش قابلیت اطمینان، در دسترس بودن و سرویس دهی است.

با خرید IBM Power System E980  می‌توان تا 48 هسته در هر سوکت و 64 ترابایت حافظه را مدیریت کند. اگرچه سرور فقط 16 اسلات برای NVMe ارائه می‌دهد اما IBM Power System E980 32 اسلات برای اتصال بهینه بین اجزای سیستم در PCIe 4.0 دارد.

Power System E980 همچنین با به اشتراک گذاشتن منابع پردازنده POWER9 ادغام سرورهای کم استفاده را آسان می‌کند.

Oracle SPARC T8-1

Oracle SPARC T8-1 یکی دیگر از محصولات تولید شده توسط شرکت اوراکل است که یک سرور فشرده تک سوکت به حساب می‌آید. Oracle SPARC T8-1 یک دستگاه چند منظوره عالی است و 2 برابر سریعتر از سیستم‌های رقیب برای نرم افزار، پایگاه داده و برنامه‌های کاربردی جاوا است.

Oracle SPARC T8-1 برای انجام کارهای سازمانی ساخته شده است و دارای 16 DIMM بوده و می‌تواند حداکثر حافظه 6.4 ترابایتی را با قابلیت‌های NVDIMM در خود جای دهد. در این محصول شاهد 8 درایو قابل جاگذاری  هستیم.

شما می‌توانید 4 درایو NVMe  را در این محصول قرار دهید و همچنین از 6 پورت PCIe 3.0 استفاده کنید این سرور می‌تواند تا 25.6 ترابایت را ذخیره کند. برای سازمان‌هایی که از نرم افزارهای شرکت اوراکل استفاده می‌کنند، استفاده از Oracle SPARC T8-به یکپارچه سازی این نرم افزار کمک فوق العاده‌ای می‌کند. همچنین شما می‌توانید پس از خرید Oracle SPARC T8-1 به راحتی از نرم افزارهای اضافی مانند Oracle VM برای کمک به مجازی سازی داخلی استفاده کنید.

حرف آخر

در این مطلب نگاهی به بهترین سرورهای رک سال 2021 انداخته و تلاش کردیم تا شما را با این دسته از محصولات آشنا کنیم. توجه به موارد گفته شده در این مطلب دید کاملی به شما در رابطه با این سرورها می‌دهد و می‌توانید با دانش کافی نسبت به این دسته از رک ها، در نهایت محصول مناسبی را خریداری کرده و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *