شرکت اینتل به تازگی اعلام کرد که این شرکت فعال در حوزه تولید تراشه حداقل 20 میلیارد دلار را برای یک سایت جدید تولید تراشه در نیو آلبانی، نزدیک کلمبوس، اوهایو هزینه خواهد کرد. این مکان 1000 هکتاری در ابتدا میزبان دو کارخانه تولید تراشه خواهد بود و قرار است به طور مستقیم حداقل 3000 نفر و 10ها هزار نفر دیگر را در میان تامین کنندگان و شرکا استخدام کند. بنا بر گزارش‌های منتشر شده ساخت این مجموعه در سال جاری آغاز می‌شود و این سایت در سال 2025 به بهره برداری می‌رسد.

در مصاحبه‌ای با تایم، پت گلسینگر مدیر عامل اینتل اعلام کرد که این شرکت انتظار دارد این سایت به بزرگترین و اصلی ترین محل تولید تراشه در کره زمین تبدیل شود.

همچنین در ادامه افزود که در نهایت این سایت می‌تواند در بخش‌های بعدی به 2000 هکتار گسترش یابد. پس از کمک به ایجاد سیلیکون ولی، گلسینگر گفت که سایت جدید می‌تواند به قلب سیلیکون تبدیل شود. اینتل قصد دارد تا 100 میلیارد دلار را در این سایت در طی یک دهه آینده سرمایه گذاری کند، همچنین حدود 100 میلیون دلار با همکاری دانشگاه ها، کالج‌ها و بنیاد ملی علوم ایالات متحده برای پرورش استعدادهای جدید، در این سایت در نظر گرفته شده است که به گسترش علوم و تکنولوژی‌های کامپیوتری کمک می‌کند.

اینتل در حال حاضر کارخانه‌های مختلفی در چندین ایالت کشور آمریکا از جمله اورگان، نیومکزیکو و آریزونا دارد. آن چه که مشخص است این است که اینتل به شدت در حال گسترش میزان سرمایه گذاری‌های خود در حوزه افزایش ظرفیت تولید خود است. همچنین شرکت اینتل پیش از این اعلام کرده بود که مجموعه فعلی آریزونا را به ارزش 20 میلیارد دلار توسعه می‌دهد.

نیویورک تایمز اعلام کرد که شرکت اینتل در حال گسترش شرکت خود است و قصد دارد تا چالش‌هایی مانند کسب مجوزهای صحیح، مواد اولیه و ماشین آلات فعال در حوزه تولید را به بهترین شکل ممکن برطرف کند.

طبق گزارش ها، جستجوی اینتل برای مرکز تولید جدید خود باعث شد که ایالت‌های کشور آمریکا برای داشتن یک فرصت اقتصادی عظیمی که یک کارخانه جدید مثل اینتل برای آن ایالت به همراه دارد، با یکدیگر رقابت کنند. تایم گزارش می‌دهد که حداقل یک ایالت دیگر یارانه‌های بیشتری را به اینتل ارائه کرده بود، اما اوهایو از نظر نظارتی گزینه مناسب تری برای شکل اینتل بود و به همین دلیل اینتل این ایالت را در نظر گرفته است.

همچنین اعلامیه جدید شرکت اینتل در مورد کار جدید خود در حالی منتشر می‌شود که جهان همچنان با کمبود شدید تراشه‌های کامپیوتری دست و پنجه نرم می‌کند که همه را از سازندگان کنسول‌های بازی گرفته تا خودروسازان را تحت تاثیر قرار داده است. این کمبود، باعث شده تا تولید تراشه در ایالات متحده، اروپا و همچنین کشورهای آسیایی، به ویژه تایوان را با چالش‌های اساسی مواجه کند.

برای کمک به حل این مشکل سنای ایالات متحده در ژوئن گذشته بسته یارانه‌ای 52 میلیارد دلاری را برای صنعت تراشه تصویب کرد که به شرکت‌هایی که کارخانه‌های جدیدی در ایالات متحده را می‌سازند کمک‌های مالی ارائه می‌داد، اما هنوز این بودجه به تصویب مجلس نرسیده است.

 

رقبای اینتل و سامسونگ باعث شده تا سرمایه گذاری‌های جدید تولیدی در ایالات متحده و در ایالت‌های آریزونا و تگزاس انجام شود اما از نظر برخی از مقامات، اینتل این مزیت را دارد که به عنوان یک شرکت آمریکایی بومی در کشور آمریکا فعالیت کند.

در نهایت نیز پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل در بیانیه‌ای گفت:

“سرمایه گذاری که امروز شرکت اینتل انجام داده است بیانگر آن است که اینتل قصد دارد تا خود را به عنوان برترین شرکت تولید نیمه رساناهای ایالات متحده به جهانیان ثابت کند. اقدامات اینتل به ایجاد یک زنجیره تامین انعطاف پذیرتر و تضمین دسترسی قابل اعتماد به نیمه هادی‌های پیشرفته برای سال‌های آینده کمک می‌کند. اینتل در حال بازگرداندن توانایی و ظرفیت پیشرو به ایالات متحده آمریکا برای تقویت صنعت نیمه هادی جهانی است و اقدام جدید این شرکت نیز در همین راستا است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *