سامسونگ در سال 2010 از چیپ‌ست ساخت خود رونمایی کرد، اما محبوبیت آن در سال‌های اخیر با به کار رفتن SoCهای اکسینوس در گوشی‌های سامسونگ در بازارهای جهانی افزایش یافت.

samsung

این موضوع در مورد دوربین‌های ISOCELL CMOS که پرچم‌داران گلکسی را جزء بهترین دوربین‌های بازار قرار می‌دهند صادق است. امروز، این شرکت کره‌ای اعلام کرد که اکسینوس و ایزوسل به صنعت اتومبیل وارد خواهد شد.

شاید برای شما سوال باشد که این فناوری‌های موبایل سامسونگ چگونه برای اتومبیل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ با حرکت صنایع به سمت هوشمند شدن و ایمن‌تر شدن، سنسورها و عملکرد حساب‌گری قوی‌تر، نیاز به استفاده از تکنولوژی‌های جدید بیشتر حس می‌شود.

سامسونگ در یک پست در وبلاگ خود، به صورت کوتاه توضیح می‌دهد که چیپ‌های خودروی اکسینوس و دوربین‌های ایزوسل چه قابلیت‌هایی دارند؛ SoCهای اکسینوس برای ماشین در سخت‌ترین شرایط تست شده‌اند و بسیار قابل اتکا هستند. آن‌ها هم‌چنین به سه زیرگروه تقسیم‌بندی شده‌اند: اکسینوس اتو V در سیستم هوشمند داخل خودرو (Infotainment) به کار می‌رود، اکسینوس اتو A برای سیستم‌های پیشرفته‌ی کمک به راننده به کار می‌رود و سری T هم برای ارتباطات و ردیابی استفاده می‌شود.

سنسور‌های ایزوسل، تبدیل به چشم‌های ماشین می‌شوند؛ سامسونگ قول داده که این دوربین‌ها توانایی ثبت اطلاعات دقیق بیشتر در تاریکی را دارند. اپلیکیشن‌ها به وسیله‌ی نقلیه اجازه می‌دهند که حتی در تونل‌ها و “دیگر محیط‌های دارای کنتراست بالا” خطر‌های بالقوه را شناسایی کند.

محصولات اکسینوس اتو و ایزوسل اتو در IZB (رویداد تامین‌کنندگان بین‌المللی) در ولفسبورگ آلمان رونمایی می‌شوند.

منبع : دیجیرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *