اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه اپل به دنبال ساخت کیبوردی مقاوم در برابر نفوذ آب برای کامپیوترها و لپ تاپ‌های سری مک است. 

apple keyboard

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای دارندگان لپ تاپ رخ دهد، ریختن مایعات روی صفحه کلید و در نتیجه خرابی‌های ناشی از این اتفاق است. این اتفاق احتمال بروز آسیب‌های جدی را در پی دارد.

اصولا اکثر ما نیز در کنار کار با رایانه به نوشیدن مایعات سرد یا گرم می‌پردازیم و به همین علت احتمال بروز چنین مشکلاتی فراوان است. مشکل اصلی نوشیدن مایعات در کنار رایانه نیست، بلکه بسیاری از کیبوردهای طراحی شده برای لپ تاپ‌ها از قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب برخوردار نیستند.

اکثر کیبوردها ارزان قیمت هستند، اما این موضوع برای مک‌های اپل صدق نمی‌کند و تعویض آنها بسیار گران تمام می‌شود. به همین علت اپل به دنبال تولید کیبوردی است که در برابر نفوذ قطرات آب به داخل بدنه مقاوم باشد.

طبق پتنت ثبت شده توسط اپل، کیبورد در دست ساخت این شرکت از طراحی خاصی بهره می‌برد که محافظی میان منفذهای بین بدنه و کلیدها برای جلوگیری از نفوذ قطرات آب وجود دارد.

هنوز مشخص نیست که آیا شاهد عرضه محصولی از اپل خواهیم بود که چنین کیبوردی استفاده کند یا خیر. با این حال طراحی کیبورد خبر از افزایش ضخامت لپ تاپ را می‌دهد که تقریبا مخالف با سیاست‌های اپل مبنی بر عرضه محصولاتی با کمترین ضخامت ممکن است.

منبع : تک گیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *