براساس آخرین اطلاعات منتشر شده از جانب شرکت تحقیقاتی IDC، هواوی در سه ماهه دوم سال 2018 گوشی های هوشمند بیشتری را نسبت به اپل روانه بازار کرده است.

Huawei

این مسئله باعث شد تا شرکت چینی هواوی از ماه آوریل تا ژوئن به عنوان دومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند در سراسر جهان شناخته شود. سامسونگ با عرضه 71.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سه ماهه دوم سال جاری کماکان رتبه نخست را در اختیار دارد، هر چند که میزان فروش این شرکت کره‌ای در مقایسه با سال گذشته، 10.4 درصد کاهش داشته است. سامسونگ در طول سه ماهه اخیر 20.9 درصد از سهم بازار را در اختیار داشته است. با این حال، قابل توجه است که پرچمدار جدید این شرکت یعنی گلکسی اس 9 نسبت به نسل گذشته خود عملکرد بدتری ارائه کرده است.

با وجود اینکه هواوی بهترین گوشی خود یعنی هواوی پی 20 پرو را به خاطر برخی مسائل و مشکلات قانونی در بازار آمریکا عرضه نکرده است، اما با این حال 54.2 میلیون دستگاه گوشی های هوشمند را در طی سه ماهه دوم 2018 وارد بازارهای سراسر جهان کرده است. سود سالیانه 40.9 درصدی هواوی باعث شده تا سهم بازار جهانی این شرکت از 11 درصد به 15.8 درصد برسد. در این میان اپل در سه ماهه اخیر مجموعاً 41.3 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را عرضه کرده که رشدی جزئی و 7 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد. سری گوشی‌های آیفون این شرکت در حال حاضر 12.1 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند و اپل نیز در جایگاه سوم برترین تولید کنندگان گوشی قرار گرفته است.

با توجه به آمارهایی که گفته شد ممکن است فکر کنید در بین 5 شرکت برتر تولید کننده گوشی در جهان، هواوی بیشترین پیشرفت را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است، اما این موضوع صحیح نیست! در طی سه ماهه دوم سال 2018 کمپانی چینی شیائومی 31.9 میلیون دستگاه گوشی هوشمند روانه بازار کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 48.8 درصد پیشرفت داشته است. شیائومی در سه ماهه دوم سال 2017 تنها 21.4 میلیون گوشی به فروش رسانده بود و سهمی 6.2 درصدی از بازار را در اختیار داشت که این آمار در سه ماهه اخیر به 9.3 درصد افزایش پیدا کرده است.

دیگر شرکتی چینی مطرح به نام اوپو نیز در جایگاه پنجم قرار گرفته است. میزان فروش گوشی‌های این شرکت از 28 میلیون دستگاه در سه ماهه دوم 2017 به 29.4 میلیون دستگاه افزایش پیدا کرده و پیشرفتی 5.1 درصدی داشته است.

به طور کلی، در طول سه ماهه دوم سال جاری میلادی، 342 میلیون گوشی هوشمند در سراسر جهان فروخته شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهشی 1.8 درصدی نشان می دهد. مجموع فروش گوشی‌ها در سه ماهه دوم 2017 برابر 348.2 میلیون دستگاه بود. این برای سومین بار متوالی است که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان در آمارهای سه ماهه، افت داشته است.

هواوی قبلاً هم اعلام کرده بود که هدف این شرکت غلبه بر اپل و سامسونگ و رسیدن به صدر جدول برترین تولید کنندگان گوشی هوشمند جهان تا سال 2021 است. حال پس از مشاهده آمار سه ماهه اخیر، این ادعا بیش از پیش به واقعیت نزدیک شده و وقوع چنین اتفاقی در آینده بسیار محتمل به نظر می رسد.

منبع : دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *