صنعت بازی‌های ویدیویی یکی از سودآورترین صنایع مدرن امروزی است، اما این صنعت به شکل عجیبی توسط مردان قبضه شده و کمتر زنی را می توان یافت که به رده های بالای طراحی، مدیریتی و مهندسی رسیده باشد.

Playstation

با توجه به همین حضور کم رنگ زن‌ها در روند ساخت بازی‌ها، پلی‌استیشن در شهر سن متئو واقع در ایالت کالیفرنیا، میزبان یک کمپ تابستانی برای دختران دانش آموز شده تا آنان را برای در اختیار گرفتن مشاغل و سمت‌های مهم در صنعت بازی‌های ویدیویی آماده کند. دانش آموزانی که در این کمپ حضور پیدا کرده اند یاد می گیرند که چگونه یک بازی ساده را طراحی و برنامه نویسی کنند.

این کمپ آموزشی بخشی از برنامه ای بزرگ‌تر تحت عنوان “Girls Make Games” (دختران بازی می‌سازند) است که مقر آن شهر سن خوزه کالیفرنیا است. هدف این برنامه الهام بخشیدن به دختران برای تبدیل شدن به طراحان بزرگ، سازندگان و مهندسان بازی‌های ویدیویی است و آن‌ها را تشویق می کند تا به هر چیزی که در این صنعت می خواهند، دست پیدا کنند.

یکی از دانش آموزان شرکت کننده در کمپ پلی استیشن به نام ونسا مزا (Vanessa Meza) که عاشق بازی‌های ویدیویی است و بازی کردن را از سه سالگی آغاز کرده، درباره این طرح می گوید:

دیدن دخترهای دیگری که دقیقاً همان علایق مشابه من را دارند، باعث شده تا اینجا برای من مثل بهشت باشد.

لیلا شبیر (Laila Shabir)، مؤسس و مدیر عامل Girls Make Games است که در خاورمیانه بزرگ شده و کاملاً نسبت به اهمیت توانمند سازی دختران در صنعت بازی های ویدیویی آگاهی دارد.

او این طرح را از چهار سال پیش و زمانی که استودیوی بازی سازی آموزشی خودش را راه اندازی کرده بود، شروع کرده است. در آن زمان خانم شبیر برای استخدام و به‌کارگیری زنان در تیم بازی سازی خود به شدت به مشکل برخورده بود و به همین دلیل تصمیم گرفت تا برنامه Girls Make Games را شروع کند.

خانم شبیر در این باره می گوید:

من همواره Girls Make Games را به عنوان خانه‌ای برای دخترانی می دانم که می آیند و می گویند “این چیزی است که دوست دارم به آن برسم!” یا “این چیزی است که باید به آن برسم”.
اجرا کردن هر ایده ای در بازی سازی ممکن است، حتی آن‌هایی که به نظر بسیار مسخره می آیند.

Girls Make Games قصد دارد تا با الهام بخشیدن و انگیزه دادن به دختران، نسل جدیدی از این قشر را تربیت کند که در آینده بتوانند حتی رهبری صنعت بازی های ویدیویی را نیز در دست بگیرند.

منبع : دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *