اگر شما هم کنجکاوی زیادی در مورد ماه دارید و همواره این سؤال برایتان وجود دارد که این کره درخشان و زیبا واقعاً چه شکلی است و راه رفتن بر روی آن چه حسی دارد، سامسونگ تلاش می کند تا این آرزو و کنجکاوی شما را برآورده کند، البته برای این کار لازم نیست جایی بروید و ماه نوردی را بر روی زمین تجربه خواهید کرد!

samsung Walk Moon

سامسونگ روز پنجشنبه یک محیط واقعیت مجازی را با تمام ابزارهای جانبی مورد نیاز آن در شهر نیویورک راه‌اندازی کرده که A Moon for All Mankind (یک ماه برای تمام انسان‌ها) نام دارد. در این پروژه برای اینکه راه رفتن بر روی کره ماه شبیه سازی شود، کاربر با پوشیدن لباسی مخصوص که به وسیله سیم ها و طناب‌هایی به یک ابزار ویژه وصل شده، می‌تواند با پرش‌های متوالی همانند آنچه که نیل آرمسترانگ انجام داده بود، بر روی کره ماه پیاده روی کند و در همین حال هدست واقعیت مجازی‌ای که به چشم دارد، مناظر سطح ماه را به خوبی برای او به نمایش خواهد گذاشت.

مایک ماسیمینو (Mike Massimino)، یکی از فضانوردان سابق ناسا که در هر چه واقعی‌تر جلوه کردن این طرح به سامسونگ کمک کرده، در رابطه با آن می‌گوید: “شما در شهر نیویورک هستید، اما این وسیله شما را به فضایی دیگر می‌برد. این همان تجربه‌ای بود که من هنگام رفتن به فضا داشتم“.

واقعیت مجازی یکی از تکنولوژی های نسبتاً جدید است که در طی چند سال گذشته سرمایه گذاری های زیادی از طرف شرکت‌های مختلف مانند سامسونگ، گوگل و فیسبوک، بر روی آن انجام شده است. البته با وجود هیاهو و تبلیغات زیادی که در این حوزه انجام شده، استقبال عمومی زیادی از آن به عمل نیامده و هنوز نمی توان آن را یک فناوری همه‌گیر نامید. این مسئله شرکت‌هایی مانند سامسونگ را بر آن داشته تا سعی کنند با ارائه طرح‌های مختلفی مانند A Moon for All Mankind، قابلیت‌ها و امکانات واقعیت مجازی را برای عموم مردم به نمایش بگذارند.

هدست واقعیت مجازی گیر وی آر (Gear VR) سامسونگ در حالت عادی امکان ردیابی حرکات بدن کاربر را ندارد. به همین علت در پروژه A Moon for All Mankind، این شرکت تصمیم گرفته تا هدست خود را به سنسورهایی که بر روی دست و آرنج نصب می‌شوند، مجهز کند. بنابراین حرکت دست‌ها نیز در دنیای واقعیت مجازی مشابه با دنیای واقعی خواهد بود.

اما بزرگترین تفاوت این طرح با تجربه‌های عادی واقعیت مجازی، تجهیزات ضد جاذبه آن است. همان طور که اشاره کردیم، لباسی که کاربر به تن می کند، با استفاده از طناب و سیم مهار شده و حس بی وزنی را در هنگام پرش تداعی می کند. بنابراین کاربر کاملاً حس و حال راه رفتن بر روی کره ماه را که جاذبه ای بسیار کمتر از جاذبه زمین دارد، تجربه خواهد کرد.

بد نیست بدانید پیش از این نسخه‌های مختلفی از A Moon for All Mankind در ماه فوریه در دهکده المپیک پیونگ یانگ و همچنین در کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون اسپانیا به معرض نمایش گذاشته شده بود، اما این اولین بار است که طیف گسترده‌تری از مردم می توانند آن را امتحان کنند.

این طرح در حال حاضر تنها در شهر نیویورک اجرا شده، اما سامسونگ قصد دارد چنین ایستگاه‌های تجربه فضا نوردی را تا ژوئیه سال آینده و به مناسبت فرا رسیدن پنجاهمین سالگرد اولین پیاده‌روی بشر بر روی کره ماه، در محل‌های بیشتری مستقر نماید.

منبع : دیجیرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *