احتمالا شما هم هر روزه در محیط اینترنت در سایت ها با بنرهای تبلیغاتی مواجه می شوید که ناخواسته ذهن‌تان را درگیر کرده و شما را از یافتن موضوع مورد نظرتان دور می کند. شاید بنرهای تبلیغاتی به اندازه پاپ آپ عذاب آور نباشند، ولی قطعا برای بعضی ها مزاحمت زیادی ایجاد می کنند.

AdBlock

اگر می خواهید هیچ بنر تبلیغاتی در وب گردی خود نبینید، با ما همراه باشید تا با معرفی یک افزونه برای مرورگر کروم و طریقه استفاده از آن از شر این نوع بنرها خلاصی یابید.

در مرورگر کروم افزونه ای جالب و بی دردسری به نام “ADBlock” وجود دارد که مثل آب خوردن با نصب آن و چند کلیک ساده دیگر هیچ تبلیغی تمرکزتان را بهم نخواهد زد.برای نصب این افزونه از مخزن افزونه های کروم، ابتدا از قسمت منوی همبرگری سمت راست وارد قسمت setting شوید و بعد در سمت چپ، گزینه extensions را انتخاب کنید و یا آدرس ” chrome://extensions ” را در مرورگر خود وارد کنید تا مستقیم وارد قسمت مورد نظر شوید.

در مرحله بعد، باید از قسمت پایین گزینه “Get more extensions” را کلیک کنید تا وارد مخزن افزونه های کروم شوید در قسمت جسجوی افزونه ها کافی است نام “AdBlock “را وارد کنید تا افزونه مورد نظر به سرعت نمایان شود. برای نصب افزونه روی گزینه “ADD TO CHROME”و بعد بر روی ADD کلیک کنید تا افزونه بر روی مرورگر نصب شود. حواستان باشد تا افزونه را به اشتباه نصب نکنید!

اگر می خواهید این مراحل را طی نکنید و با یک کلیک افزونه را نصب کنید و افزونه را نصب نمایید.

این افزونه به صورت هوشمند، بیشتر بنرهای تبلیغاتی که به صورت اسکریپ و کد هستند را مسدود می کند، ولی اگر در سایت با تبلیغی روبرو شدید که افزونه آن را شناسایی نکرده بود کافی است بر روی علامت افزونه در کنار منوی همبرگری کروم کلیک کنید و بعد گزینه “Block an ad on this page” را انتخاب کنید.
در این صورت صفحه ای باز می شود که از شما می خواهد بر روی بنر تبلیغاتی که خواستار مسدود سازی آن هستید کلیک کنید. با کلیک بر روی بنر تبلیغاتی از شما سوالی پرسیده می شود که آیا بنر مورد نظر به درستی توسط افزونه شناسایی شده است؟در این صورت کافی است بر روی گزینه ” Looks Good ” کلیک کنید تا دیگر بنر انتخاب شده ظاهر نشود .

با مسدود سازی بنرها در دفعات بعدی مراجعه به سایت مورد نظر، به نظر می رسد تبلیغی وجود نداشته است و سایت کاملا یک دست و خالی از تبلیغ می شود.

امیدواریم از این افزونه استفاده کنید و از وب گردی بدون مزاحمت لذت ببرید.

منبع : دورنگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *