پس از آن که شنیدیم نتایج یکی از مطالعات اخیر نشان داده در آینده ای نزدیک گیمرهای حرفه‌ای ممکن است درآمدی بیشتر از ورزشکاران حرفه‌ای داشته باشند، اصلاً تعجب آور نیست که رویدادهای eSports یا ورزش‌های الکترونیکی این روزها جمعیت زیادی را به عنوان هوادار به سالن‌های برگزاری مسابقات بکشند.

Overwatch Gaming

یکی از این رویدادها که بسیاری از طرفداران eSports مشتاقانه منتظر آن بودند، فینال لیگ اورواچ (Overwatch) بود که به تازگی در مرکز بارکلیز (Barclays Center) شهر بروکلین ایالت نیویورک برگزار شد و 11,000 هوادار از نزدیک آن را مشاهده کردند.

پیش از برگزاری مسابقات فینال، شک و تردید زیادی در مورد برنامه ریزی های انجام شده برای برگزار شدن این مرحله از بازی‌ها در مرکز بارکلیز وجود داشت، زیرا تا پیش از این تمام مسابقات اورواچ در سالن 450 نفری بلیزارد آرنا (Blizzard Arena) در شهر بربنک ایالت کالیفرنیا شده بود. بنابراین در مورد برگزاری دور نهایی در محلی به وسعت مرکز بارکلیز، شک و تردید زیادی وجود داشت و برای پر کردن سالن، بلیزارد باید تعداد زیادی بلیط را به فروش می‌رساند که این کار بسیار بعید به نظر می رسید.

با توجه به قیمت بسیار بالا و 200 دلاری تعیین شده برای بلیط مسابقات دور نهایی لیگ اورواچ و همچنین در نظر گرفتن این مسئله که همه می‌توانستند مسابقات را به صورت زنده و از طریق اینترنت تماشا کنند، به نظر نمی‌رسید جمعیت زیادی برای تماشای بازی‌ها بروند.

اما بلیزارد در خبری غافلگیر کننده اعلام کرد که تمامی بلیط‌ها در کمتر از یک ماه به فروش رفت! به علاوه، باید اشاره کرد که طرفداران زیادی از سراسر جهان، از جمله استیتن آیلند، کالیفرنیا، کانادا، و حتی کره جنوبی، در این رویداد حضور پیدا کرده بودند که نکته بسیار جالب توجهی بود.

پس از برگزاری مرحله فینال فصل اول لیگ اورواچ، تیم London Spitfire با غلبه بر Philadelphia Fusion توانست مقام نخست را به خود اختصاص داده و جایزه 1 میلیون دلاری مسابقات را از آن خود کند. رویدادهایی مانند این نشان می دهند که بازی های ویدیویی و مسابقات ورزش‌های الکترونیکی در چند سال اخیر گام بلندی برداشته و در حال تبدیل شدن به یک رویداد بزرگ است. در مجموع باید گفت ورزش‌های الکترونیکی چه از لحاظ میزان محبوبیت و چه میزان جوایز و جذب هوادار، ممکن است به زودی حتی از سایر ورزش هایی که دهه ها از قدمت آن‌ها می گذرد، پیشی بگیرد.

شایان ذکر است که بازی اورواچ در حال حاضر برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس قرار دارد.

منبع : دیجیرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *