شیشه‌های محافظی که برای گوشی‌های هوشمند طراحی می‌شوند معمولاً در تست‌ها و هنگام رها شدن از ارتفاع عملکرد خوبی از خود نشان می دهند.

Gorilla Glass

اما در عمل و در هنگام استفاده واقعی از گوشی به این نوع تست‌ها نمی توان اعتماد کرد زیرا ممکن است گوشی چندین بار از دست شما زمین بیفتد و در پی همین سقوط‌های متوالی بالاخره دچار مشکل شود.

کمپانی کورنینگ (Corning) یکی از مشهورترین شرکت‌های سازنده شبشه‌های محافظ موبایل است و احتمالاً با برند مطرح آن با نام گوریلا گلس (Gorilla Glass) آشنایی دارید.

کورنینگ در جدیدترین محصول خود یعنی گوریلا گلس 6 که به تازگی با انتشار یک ویدیوی کوتاه آن را معرفی کرده، به مسئله ای که در ابتدا اشاره کردیم پرداخته و نه تنها این شیشه را در برابر یک بار سقوط از ارتفاع مقاوم طراجی کرده، بلکه در آزمایش‌های انجام شده نشان داده که این محصول جدید می‌تواند تا 15 بار از ارتفاع یک متری به زمین بیفتد بدون اینکه مشکلی برای گوشی پیش بیاید.

عمکلرد گوریلا گلس 6 در مقایسه با نسل گذشته این شیشه‌ها یعنی گوریلا گلس 5 تقریباً دو برابر بهتر شده است و البته در مقایسه با محصولاتی که شرکت‌های دیگر تولید می‌کنند، کاملاً یک و سر و گردن بالاتر است. گوریلا گلس را تقریباً می توان تنها شیشه محافظ قابل اعتماد در دنیای گوشی های هوشمند دانست و بیشتر محصولات مشابه حتی در سقوط اول هم نمی توانند آن طور که باید و شاید از گوشی محافظت کنند. با اینکه آزمایش های انجام شده بر روی گوریلا گلس 6 برای ارتفاع یک متری بوده و شرکت سازنده نیز سالم ماندن گوشی در سقوط از همین ارتفاع را تضمین کرده اما مقاومت این شیشه بسیار بیشتر از قبل شده و حتی هنگام افتادن گوشی‌هایی از ارتفاع های بالاتر از یک متر هم احتمال شکستن آن کمتر شده است. کورنینگ هیچ صحبتی در خصوص میزان مقاومت گوریلا گلس 6 در برابر خط و خش به میان نیاورده، بنابراین وقتی گوشی از ارتفاع سقوط می کند با اینکه به سختی دچار شکستگی خواهد شد اما نباید انتظار داشته باشید که هیچ خط و خشی بر روی آن نیفتاده و مثل روز اول به نظر برسد.

گوریلا گلس 6 در حال حاضر مراحل تولید را پشت سر می گذارد و توسط تعدادی از مشتریان و تولید کنندگان گوشی های هوشمند در حال مطالعه است، بنابراین انتظار دیدن این فناوری جدید را در محصولاتی که طی چند ماه آینده عرضه خواهند شد نداریم. این شیشه محافظ احتمالاً در سال 2019 وارد صنعت گوشی‌های هوشمند خواهد شد و مطمئناً می تواند بر بهبود سبک طراحی محصولات آتی تأثیرگذار باشد. در حال حاضر بیشتر گوشی‌های هوشمند با بدنه‌ای از جنس شیشه و نمایشگرهای منحنی ساخته می شوند و از همین رو مقاومت بالای گوریلا گلس 6 می تواند علاوه بر صفحه نمایش بر افزایش مقاومت کلی بدنه گوشی‌های هوشمند نیز تأثیرگذار باشد.

منبع : دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *